Quin gran final de curs pels grups guanyadors del concurs “10 reptes, 1 grup”!

Hem compartit l’estada al Campament de Biniparratx 10 professors i 72 alumnes de primer, segon, tercer i quart d’Eso en un dia de convivència marcat per la calor! 

Així i tot, ho hem sabut combatre molt bé jugant tots junts a les proves mediambientals. Amb grups formats per alumnat de tots el nivells hem hagut de resoldre l’enigma del reciclatge de certs productes, hem contestat preguntes sobre Menorca Reserva de la Biosfera, hem hagut de treballar en equip per transportar aigua sense perdre-la i hem demostrat la nostra habilitat en proves de punteria i rapidesa.

També hem pogut fer una descoberta de la biodiversitat de l’entorn amb l’excursió a la Cala de Biniparratx on ens esperava una calada espectacular. Ens ho hem passat molt i molt bé! 

Gràcies a l’IES M. Àngels Cardona, al programa de centres ecoambientals de la Conselleria d’Educació i a la Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural per fer-ho possible.

 

Obert el termini d’Admissió a FP d’Hoteleria i Turisme !!

Ja està obert el termini per sol·licitar plaça als cicles de Formació Professional de la família d’Hoteleria i Turisme en els nivells de grau bàsic, grau mitjà i grau superior.

📅 Termini de presentació de sol·licituds: del 16 de juny al 30 de juny.

Si t’apassiona el món del turisme, la restauració, l’allotjament o l’atenció al client, aquesta és la teva oportunitat per formar-te en un sector amb grans possibilitats professionals.

📍 No deixis passar el termini i informa’t sobre l’oferta formativa disponible.

Intercanvi d’escacs amb l’Escola Infantil Es Poriol

El passat dimarts 16 de juny, els i les alumnes de 1r d’ESO que formen part del Taller d’Escacs van gaudir d’una jornada molt especial amb un grup de P5 de l’escoleta Es Poriol. El nexe d’unió? La passió compartida pels escacs, ja que ambdós centres estem integrats en el Programa d’Escacs a les Escoles.

Durant la trobada, els nostres joves van fer de mentors, compartint trucs i estratègies per resoldre el final de la partida amb els més petits. Per acabar, van posar en pràctica el que havien après amb unes quantes partides amistoses. Ha estat una experiència fantàstica i molt enriquidora que, sens dubte, tornarem a viure el curs vinent!

Descobreix la riquesa botànica del nostre pati en un clic 📍

El projecte iniciat el curs passat per la Comissió de Medi Ambient ja és una realitat gràcies a l’alumnat de 3r d’ESO del Programa de Diversificació Curricular, que l’ha continuat i finalitzat aquest curs.

Hem creat un inventari botànic interactiu en format Google Maps! Cada arbre i arbust té el seu “Pin” amb codi d’individu, nom científic i comú, i fotografies personalitzades. En total: 178 individus i 43 espècies diferents que demostren la gran riquesa botànica que ens envolta fora de les aules (accés al full de dades).

Aquesta eina serà un inventari viu de gestió i un gran recurs didàctic per a assignatures com Biologia i Geologia.

Volem agrair la col·laboració de tothom qui ho ha fet possible, especialment d’en Pere Fraga, botànic expert en plantes de Menorca, clau per a la identificació de les espècies més complexes. La seva visita també va servir per identificar plantes invasores del nostre pati que l’alumnat ja ha eliminat. Com també per identificar espècies importants de l’illa que no tenim i que podrien ser motiu de sembra en un futur.

Coneix i ajuda’ns a preservar aquest tresor!

🦇 A l’IES M. Àngels Cardona ens unim a la protecció dels ratpenats!

Dins la línia de treball de biodiversitat del programa de Centres Ecoambientals, la comissió de medi ambient del nostre centre ha finançat un projecte molt especial per conèixer i protegir aquests mamífers alats, tan vitals per al control de plagues i el bon funcionament dels ecosistemes.

El projecte va començar amb algunes xerrades informatives a càrrec de na Gibet Marques, professora en pràctiques del centre i experta en la matèria, que ens va descobrir la importància d’aquests animals. A més, vam gaudir d’una sortida a peu a Es Pinaret on vam poder mostrejar caixes i participar en la presa de mesures biomètriques de tres individus! A partir d’aquí, ens vam posar mans a l’obra:

El grup de 3r d’ESO de Tècniques Experimentals va fer un estudi al nostre pati utilitzant gravadores de so per registrar si hi habiten ratpenats i cartells informatius.

Per altra banda, el grup de 3r d’ESO de diversificació s’ha encarregat de la construcció de 5 caixes niu, seguint l’assessorament tècnic de na Gibet.

El projecte ha culminat amb la col·locació d’aquestes caixes al pati del centre amb la gran il·lusió que siguin poblades en un futur pròxim. Moltes gràcies a tots els implicats per fer-ho possible!