Descobreix la riquesa botànica del nostre pati en un clic 📍

El projecte iniciat el curs passat per la Comissió de Medi Ambient ja és una realitat gràcies a l’alumnat de 3r d’ESO del Programa de Diversificació Curricular, que l’ha continuat i finalitzat aquest curs.

Hem creat un inventari botànic interactiu en format Google Maps! Cada arbre i arbust té el seu “Pin” amb codi d’individu, nom científic i comú, i fotografies personalitzades. En total: 178 individus i 43 espècies diferents que demostren la gran riquesa botànica que ens envolta fora de les aules (accés al full de dades).

Aquesta eina serà un inventari viu de gestió i un gran recurs didàctic per a assignatures com Biologia i Geologia.

Volem agrair la col·laboració de tothom qui ho ha fet possible, especialment d’en Pere Fraga, botànic expert en plantes de Menorca, clau per a la identificació de les espècies més complexes. La seva visita també va servir per identificar plantes invasores del nostre pati que l’alumnat ja ha eliminat. Com també per identificar espècies importants de l’illa que no tenim i que podrien ser motiu de sembra en un futur.

Coneix i ajuda’ns a preservar aquest tresor!

🦇 A l’IES M. Àngels Cardona ens unim a la protecció dels ratpenats!

Dins la línia de treball de biodiversitat del programa de Centres Ecoambientals, la comissió de medi ambient del nostre centre ha finançat un projecte molt especial per conèixer i protegir aquests mamífers alats, tan vitals per al control de plagues i el bon funcionament dels ecosistemes.

El projecte va començar amb algunes xerrades informatives a càrrec de na Gibet Marques, professora en pràctiques del centre i experta en la matèria, que ens va descobrir la importància d’aquests animals. A més, vam gaudir d’una sortida a peu a Es Pinaret on vam poder mostrejar caixes i participar en la presa de mesures biomètriques de tres individus! A partir d’aquí, ens vam posar mans a l’obra:

El grup de 3r d’ESO de Tècniques Experimentals va fer un estudi al nostre pati utilitzant gravadores de so per registrar si hi habiten ratpenats i cartells informatius.

Per altra banda, el grup de 3r d’ESO de diversificació s’ha encarregat de la construcció de 5 caixes niu, seguint l’assessorament tècnic de na Gibet.

El projecte ha culminat amb la col·locació d’aquestes caixes al pati del centre amb la gran il·lusió que siguin poblades en un futur pròxim. Moltes gràcies a tots els implicats per fer-ho possible!

Batecs de Solidaritat

Per segon any consecutiu, el nostre centre reaprofita els materials de la seva campanya de donació de sang que va tenir lloc dia 5 de Maig, per omplir de vida l’Hospital Mateu Orfila de Maó!

Aquest cop, han estat els mateixos alumnes de 3r d’ESO del Programa de Diversificació Curricular qui es van desplaçar dia 8 de juny fins allà per muntar una exposició plena de creativitat i consciència. Una mostra que neix d’un gran projecte “Batecs de Solidaritat” on han participat 266 alumnes i 13 docents del centre.

A més, l’alumnat ha pogut gaudir d’una visita guiada molt especial per descobrir els espais de l’hospital. Gestos així fan créixer la nostra comunitat!

🙏 El nostre agraïment més sincer a l’Hospital Mateu Orfila per fer visible la nostra feina i a la Conselleria de Salut per finançar aquest projecte.

📍 L’exposició es pot gaudir fins 🗓️ dia 21 de juny a la primera planta de l’hospital.

Vine a veure-la i suma’t al batec! Donar sang salva vides.

Acte de graduació de la Formació Professional 2025-2026

Divendres dia 5, va celebrar-se al centre l’acte de graduació de l’alumnat que enguany finalitza els seus estudis de Formació Professional. La cerimònia va reunir alumnat, famílies, professorat i personal del centre per compartir un moment molt especial de reconeixement a l’esforç, la dedicació i el compromís demostrats durant els anys de formació. 

En aquesta promoció s’han graduat alumnes dels cicles de Formació Professional Bàsica de Manteniment de Vehicles i de Cuina i Restauració; dels cicles formatius de grau mitjà de Gestió Administrativa, Serveis de Restauració, Cuina i Gastronomia i Electromecànica de Vehicles Automòbils; i dels cicles formatius de grau superior d’Administració i Finances i Direcció de Cuina. 

Lliurament d’orles, diplomes, abraçades, fotografies i molts somriures per acomiadar una etapa que segur que recordaran sempre. La imposició de les orles i el lliurament dels diplomes van simbolitzar la culminació d’una etapa important i l’inici de nous projectes personals i professionals. Una promoció més que deixa empremta al centre i que passa a formar part de la nostra història. Enhorabona a tots i totes per aquesta fita tan important!

Programa d’impuls de qualitat de FP 2025-2026

El departament de Transport i Manteniment de Vehicles de l’institut M. Àngels Cardona participa en els Projectes d’Innovació específics en digitalització aplicada dins d’el Programa D’impuls i Qualitat d’FP 2025 comptant amb una aplicació digital de diagnosi i aprenentatge i nou equipament específic.

Aquest curs s’ha començat a implementar l’aplicació Electude per la formació més digitalitzada del cicle formatiu d’automoció.

Fotografia de suport a les comunitats educatives de Catalunya i el País Valencià

El professorat de l’IES Maria Àngels Cardona es concentra davant el centre per expressar el seu suport a les comunitats educatives de Catalunya i del País Valencià, així com a les reivindicacions de la comunitat educativa en defensa d’una educació pública de qualitat.