Premis Borja Moll de rondalles i llegendes

Dissabte passat, 30 de maig, es va celebrar al pati de Can Saura el lliurament dels premis per als guanyadors i finalistes del Premi Francesc de Borja Moll de rondalles i llegendes. A l’acte hi van assistir els nostres alumnes  guanyadors i  finalistes en la Modalitat C (Batxillerat). Així doncs, els alumnes premiats d’aquesta modalitat han estat 4 alumnes de 1r de Batxillerat del nostre centre. La relació dels guanyadors i finalistes és la següent: 

1r premi: L’illa perduda  de Júlia Moll León

2n premi: En Jordi de Ferro  de  Marina Cursach Bosch

Finalistes:

Els murs invisibles: Pau Benejam Goñalons

Cala en Fel i Cala Carme: Ignasi Moll García

Finalment, i al mes d’octubre, en el marc de la Fira del Llibre en Català que es farà a Maó, es presentarà el llibret publicat amb totes les rondalles guanyadores del certamen.

 

Guanyadors del Primer Concurs de Formigó de Menorca

Estem d’enhorabona !!

El grup de 1r de Batxillerat de l’assignatura de Tecnologia i Enginyeria del IES M. Àngels Cardona ha guanyat el primer Concurs de Formigó de Menorca organitzat pel Col·legi Oficial d’Arquitectura Tècnica de Menorca (COATME). En aquesta primera edició hi han participat gairebé tots els centres educatius de l’illa. Aquest concurs neix com a resposta a l’actual manca de vocacions en l’arquitectura tècnica. Amb aquesta activitat, el Col·legi vol apropar la professió, l’execució d’obra i el rigor en el control de qualitat dels materials a les noves generacions, per tal de despertar l’interès dels joves cap a un sector que necessita incorporar nou talent tècnic.

El concurs consistia a elaborar la mescla de formigó més resistent possible a partir dels mateixos materials facilitats per l’organització: arena, grava i ciment. Després de 28 dies de curat, les provetes van ser sotmeses a proves de resistència a compressió a les instal·lacions de PIMELAB. El nostre equip va aconseguir una resistència a la compressió de 35,81 N/mm2, el què ens va dur a la primera posició davant els altres participants.

Read more »

Iglú Artístic

L’Iglú Artístic és una proposta artística setmanal. La proposta pot ser musical, literària, pictòrica, etc., protagonitzada per qualsevol que vulgui fer una actuació / proposta basada en l’art. Els sentiments i la sonoritat mostren el que l’artista posa en joc. L’art al seu màxim nivell. 

Cada opció de proposta serà variada, interpretacions musicals, literàries, artístiques, de professorat, alumnat, etc.

Cada dimecres, al primer pati es durà a terme la proposta artística.

Primera actuació: dimecres 13 de maig al primer pati amb una Proposta musical.

Clica damunt la imatge per saber més informació i llegir les instruccions i normes.

Inscriu-te en aquest Enllaç per assistir com a públic.  Recorda que les places són limitades !!

Per a properes setmanes trobaràs el formulari per apuntar-te a la columna de l’esquerra.

Acte presentació del Llibre XXXII Premis Talia

📚✨  Dimecres, dia 29, es va presentar la publicació dels XXXII Premis Talia, que recull les obres finalistes i guanyadores dels Premis Talia i Fotofilosofia del curs 2024-2025.

Es tracta d’un recull de textos guardonats als Premis Talia 2025, acompanyats d’il·lustracions, impulsat per la Comissió de Normalització Lingüística, amb la col·laboració de la professora mentora Assumpta Gorrias i el suport de l’AFAMAC.

👏 Enhorabona a tots els autors i autores protagonistes d’aquesta edició

Clica damunt les imatges per llegir totes les obres publicades.

Projecte “El món secret dels àcids” a la Fira de la Ciència

Entre el 28 de març i l’1 d’abril, l’alumnat de Tècniques Experimentals de 1r de Batxillerat va participar en la Fira de la Ciència de Menorca amb el projecte: El món secret dels àcids.

Els nostres estudiants van exercir de divulgadors per a grups de 1r i 2n d’ESO de tota l’illa, mostrant a través de l’experimentació:

  • Què són els àcids i com funciona l’escala de pH.
  • Reaccions sorprenents amb metalls i pedra calcària.
  • El funcionament de les reaccions àcid-base.

Aquesta participació no només ha servit perquè l’alumnat de Batxillerat consolidi els seus coneixements tècnics, sinó també per desenvolupar habilitats comunicatives i de divulgació. Veure com explicaven amb passió i seguretat cada reacció als companys més joves ha estat, sens dubte, el millor resultat d’aquest projecte.

Enhorabona a tots els participants pel seu gran paper a la Fira!

🎶 LÍPIDS SÓN!

Vuitena edició: Aprenent som uns artistes! Biologia 2n Batxillerat

Ja ha arribat la primavera🌺i amb ella la cançó de Biologia!

Qui diu que la Biologia no pot tenir ritme? En el projecte “Aprenent som uns artistes”, que arriba aquest curs a la seva vuitena edició, l’alumnat de Biologia de 2n de Batxillerat ha canviat els llibres de text per la inspiració musical donant vida a la seva creació: “Lípids són!”, una cançó 🎙️ que repassa de forma rítmica i divertida les claus d’aquestes biomolècules.

El grup ha compost i gravat “Lípids són!”. L’activitat ha permès l’alumnat treballar els continguts de l’assignatura des d’una perspectiva diferent, combinant el rigor científic amb la producció musical 🎶i audiovisual 📽️. A més, el videoclip compta amb una coreografia 👯‍♂️en la que ha col·laborat l’assignatura d’AFOS. S’agraeix la participació de  totes les persones que han participat en aquest projecte.

El resultat, que reflecteix la bona sintonia del grup 🤩 👏i el seu compromís amb l’aprenentatge actiu, és una eina fantàstica per repassar conceptes i, sobretot, per demostrar que la ciència també pot ser tot un espectacle.

Enhorabona a l’alumnat pel vostre entusiasme i per aquest gran treball! Sou uns artistes! ✨

No us perdeu el videoclip!

22 de març: Dia Mundial de l’Aigua

El Dia Mundial de l’Aigua ens recorda la importància de cuidar aquest recurs tan valuós. Aquest dia hauria de ser una jornada per reflexionar sobre com utilitzam l’aigua en el nostre dia a dia i què podem fer per evitar-ne el malbaratament.

Des de la Comissió de Medi Ambient de l’IES M. Àngels Cardona som conscients que  tenim un paper clau en aquest aspecte, i per això volem conscienciar i actuar per garantir que les generacions futures disposin d’aigua suficient i de qualitat. Encara que sigui molt repetitiu considerem molt important seguir recondant petits gestos poden marcar una gran diferència, per això hem d’evitar malbaratar i contaminar aigua.

Read more »

Posem en marxa un projecte de mentories amb professorat jubilat

L’IES Maria Àngels Cardona ha posat en marxa aquest curs un projecte de mentories que compta amb la participació de sis professores i professors jubilats del centre, que es reincorporen a la vida educativa a través d’una figura de voluntariat basada en la transmissió d’experiència i el compromís amb l’educació.

L’equip de mentors està format per:  Antònia Pons Biescas,  Bernat Moll Coll,  M. Assumtpa Gorrias Pons,  M. Pilar Hidalgo Anta,  M. Auxiliadora Florit,  M. Josep Gil Clausell.

La mentoria és una col·laboració altruista i voluntària que es fonamenta en valors com l’expertesa acumulada al llarg d’anys de docència, el compromís amb l’educació i una mirada més oberta i integrada en la societat, fruit també d’uns anys allunyats de l’exercici docent institucional. L’objectiu principal és posar aquesta experiència al servei del centre i de tota la comunitat educativa.

Read more »