Acte de graduació de la Formació Professional 2025-2026

Divendres dia 5, va celebrar-se al centre l’acte de graduació de l’alumnat que enguany finalitza els seus estudis de Formació Professional. La cerimònia va reunir alumnat, famílies, professorat i personal del centre per compartir un moment molt especial de reconeixement a l’esforç, la dedicació i el compromís demostrats durant els anys de formació. 

En aquesta promoció s’han graduat alumnes dels cicles de Formació Professional Bàsica de Manteniment de Vehicles i de Cuina i Restauració; dels cicles formatius de grau mitjà de Gestió Administrativa, Serveis de Restauració, Cuina i Gastronomia i Electromecànica de Vehicles Automòbils; i dels cicles formatius de grau superior d’Administració i Finances i Direcció de Cuina. 

Lliurament d’orles, diplomes, abraçades, fotografies i molts somriures per acomiadar una etapa que segur que recordaran sempre. La imposició de les orles i el lliurament dels diplomes van simbolitzar la culminació d’una etapa important i l’inici de nous projectes personals i professionals. Una promoció més que deixa empremta al centre i que passa a formar part de la nostra història. Enhorabona a tots i totes per aquesta fita tan important!

Programa d’impuls de qualitat de FP 2025-2026

El departament de Transport i Manteniment de Vehicles de l’institut M. Àngels Cardona participa en els Projectes d’Innovació específics en digitalització aplicada dins d’el Programa D’impuls i Qualitat d’FP 2025 comptant amb una aplicació digital de diagnosi i aprenentatge i nou equipament específic.

Aquest curs s’ha començat a implementar l’aplicació Electude per la formació més digitalitzada del cicle formatiu d’automoció.

El professorat del’IES M. Àngels Cardona s’acosta al futur de la FP a Tenerife

Entre els dies 19 i 22 de maig de 2026, la professora Joana Ruiz Gutiérrez, del Departament d’Administració i Gestió, juntament amb els companys Joan Capó Casasnovas i Elisa Camps Pons, dels departaments d’Hoteleria i Turisme, van viatjar a Santa Cruz de Tenerife per visitar el prestigiós CIFP Virgen de Candelaria. Aquest centre canari compta amb una llarga i reconeguda trajectòria en el sector.

Durant aquests quatre dies d’activitat intensa, els nostres docents han pogut conèixer de primera mà l’organització interna del centre de referència, el funcionament del seu Consell Social i la seva estreta relació amb el teixit empresarial. A més, han participat directament en dinàmiques de classe (com el grup de primer d’Administració i Finances en el cas de na Joana) i van poder observar de prop projectes d’innovació capdavanters com les aules ATECA, els programes d’Emprenedoria i el funcionament de la FP dual intensiva (FEMPO). A més, van tenir l’oportunitat d’assistir a GastroCanarias que es va dur a terme del 19 al 21 de maig al recinte firal de Tenerife.

Read more »

Erasmus+ a Eslovènia: aprenent de les bones pràctiques europees

La setmana passada, n’Emma, coordinadora Erasmus+ del centre, va participar en una mobilitat d’aprenentatge per observació (job shadowing) a l’Ekonomska šola Celje (Eslovènia), en el marc del projecte Erasmus+ EuroFP Balears.
Durant cinc dies, va tenir l’oportunitat de conèixer de primera mà el sistema educatiu eslovè, observar classes dels àmbits de l’administració, l’economia i l’emprenedoria, visitar empreses col·laboradores i intercanviar experiències amb professorat i equip directiu del centre d’acollida.
La mobilitat va permetre compartir bones pràctiques en matèria d’internacionalització, emprenedoria, digitalització i ocupabilitat, així com establir nous contactes per impulsar futures col·laboracions i oportunitats de mobilitat per a l’alumnat de Formació Professional del nostre centre.

Assistència a la IV EDICIÓ WORK’N’BREAKFAST

Els alumnes de 1r de Gestió Administrativa i 1r d’Administració i Finances han assistit a la IV EDICIÓ WORK’N’BREAKFAST, organitzat per ACCESO i amb la col·laboració de PIME

Una jornada de connexió directa amb el món laboral on quatre empreses (INFOTELECOM, SILME,  BECREATIVE I PYMEAI) ens van obrir els ulls sobre com la Intel·ligència Artificial està transformant el seu dia a dia. 

A més, vam comptar amb els assessors de PIME en creació d’empreses i assessorament laboral. 

Tot un luxe d’aprenentatge! Gràcies a PIME i a totes les empreses participants per fer-ho possible!  

Moltes gràcies a les nostres professores mentores, Pilar Hidalgo i Sili Florit, per acompanyar-nos i guiar-nos en aquesta experiència tan inspiradora. 

Visita a Llatzaret

Aquest passat dilluns dia 11, l’alumnat de 1r de Gestió Administrativa i d’Administració i Finances va realitzar una visita cultural al Llatzaret. Aquesta activitat, emmarcada dins del programa Salut Jove, ens va permetre descobrir la fascinant història d’aquest espai emblemàtic i la seva importància en el control sanitari i comercial d’altres èpoques.

Una jornada fora de l’aula per connectar amb el nostre patrimoni!

Iglú Artístic

L’Iglú Artístic és una proposta artística setmanal. La proposta pot ser musical, literària, pictòrica, etc., protagonitzada per qualsevol que vulgui fer una actuació / proposta basada en l’art. Els sentiments i la sonoritat mostren el que l’artista posa en joc. L’art al seu màxim nivell. 

Cada opció de proposta serà variada, interpretacions musicals, literàries, artístiques, de professorat, alumnat, etc.

Cada dimecres, al primer pati es durà a terme la proposta artística.

Primera actuació: dimecres 13 de maig al primer pati amb una Proposta musical.

Clica damunt la imatge per saber més informació i llegir les instruccions i normes.

Inscriu-te en aquest Enllaç per assistir com a públic.  Recorda que les places són limitades !!

Per a properes setmanes trobaràs el formulari per apuntar-te a la columna de l’esquerra.

Acte presentació del Llibre XXXII Premis Talia

📚✨  Dimecres, dia 29, es va presentar la publicació dels XXXII Premis Talia, que recull les obres finalistes i guanyadores dels Premis Talia i Fotofilosofia del curs 2024-2025.

Es tracta d’un recull de textos guardonats als Premis Talia 2025, acompanyats d’il·lustracions, impulsat per la Comissió de Normalització Lingüística, amb la col·laboració de la professora mentora Assumpta Gorrias i el suport de l’AFAMAC.

👏 Enhorabona a tots els autors i autores protagonistes d’aquesta edició

Clica damunt les imatges per llegir totes les obres publicades.

L’experiència de les pràctiques FEMPO: Agraïment a les empreses col·laboradores

Des del centre volem compartir amb tota la comunitat educativa un vídeo molt especial protagonitzat pel nostre alumnat de segon curs de Cicles Formatius. En aquest vídeo, els i les alumnes que el curs passat van iniciar el seu camí al món laboral expliquen de primera mà la seva experiència a les diverses empreses i administracions públiques on van realitzar les pràctiques FEMPO.

El model de pràctiques del nostre centre aposta per una immersió progressiva i sòlida, a primer curs l’alumnat realitza una primera estada de 150 hores i al segon curs es completa la formació amb 350 hores, amb un t total de 500 hores de formació en empresa o organisme equiparat que garanteixen una preparació d’alta qualitat.
Per celebrar l’èxit d’aquesta col·laboració, el centre va organitzar recentment un acte d’agraïment on es va convidar els representants de les empreses i administracions participants. Durant la jornada, es va projectar el vídeo testimonial dels alumnes i es va fer lliurament d’un certificat de reconeixement a cada entitat.

Volem expressar el nostre sincer agraïment a totes les empreses i, molt especialment, als tutors i tutores d’empresa. La seva paciència, dedicació i guiatge han convertit aquestes pràctiques en una experiència altament profitosa. “Sense la vostra implicació, aquest vincle vital entre les aules i el món laboral no seria possible. Gràcies per ajudar-nos a formar els professionals del futur.”

No us perdeu el vídeo amb els testimonis!