🦇 A l’IES M. Àngels Cardona ens unim a la protecció dels ratpenats!

Dins la línia de treball de biodiversitat del programa de Centres Ecoambientals, la comissió de medi ambient del nostre centre ha finançat un projecte molt especial per conèixer i protegir aquests mamífers alats, tan vitals per al control de plagues i el bon funcionament dels ecosistemes.

El projecte va començar amb algunes xerrades informatives a càrrec de na Gibet Marques, professora en pràctiques del centre i experta en la matèria, que ens va descobrir la importància d’aquests animals. A més, vam gaudir d’una sortida a peu a Es Pinaret on vam poder mostrejar caixes i participar en la presa de mesures biomètriques de tres individus! A partir d’aquí, ens vam posar mans a l’obra:

El grup de 3r d’ESO de Tècniques Experimentals va fer un estudi al nostre pati utilitzant gravadores de so per registrar si hi habiten ratpenats i cartells informatius.

Per altra banda, el grup de 3r d’ESO de diversificació s’ha encarregat de la construcció de 5 caixes niu, seguint l’assessorament tècnic de na Gibet.

El projecte ha culminat amb la col·locació d’aquestes caixes al pati del centre amb la gran il·lusió que siguin poblades en un futur pròxim. Moltes gràcies a tots els implicats per fer-ho possible!

Acte de graduació de la Formació Professional 2025-2026

Divendres dia 5, va celebrar-se al centre l’acte de graduació de l’alumnat que enguany finalitza els seus estudis de Formació Professional. La cerimònia va reunir alumnat, famílies, professorat i personal del centre per compartir un moment molt especial de reconeixement a l’esforç, la dedicació i el compromís demostrats durant els anys de formació. 

En aquesta promoció s’han graduat alumnes dels cicles de Formació Professional Bàsica de Manteniment de Vehicles i de Cuina i Restauració; dels cicles formatius de grau mitjà de Gestió Administrativa, Serveis de Restauració, Cuina i Gastronomia i Electromecànica de Vehicles Automòbils; i dels cicles formatius de grau superior d’Administració i Finances i Direcció de Cuina. 

Lliurament d’orles, diplomes, abraçades, fotografies i molts somriures per acomiadar una etapa que segur que recordaran sempre. La imposició de les orles i el lliurament dels diplomes van simbolitzar la culminació d’una etapa important i l’inici de nous projectes personals i professionals. Una promoció més que deixa empremta al centre i que passa a formar part de la nostra història. Enhorabona a tots i totes per aquesta fita tan important!

Programa d’impuls de qualitat de FP 2025-2026

El departament de Transport i Manteniment de Vehicles de l’institut M. Àngels Cardona participa en els Projectes d’Innovació específics en digitalització aplicada dins d’el Programa D’impuls i Qualitat d’FP 2025 comptant amb una aplicació digital de diagnosi i aprenentatge i nou equipament específic.

Aquest curs s’ha començat a implementar l’aplicació Electude per la formació més digitalitzada del cicle formatiu d’automoció.

Premis Borja Moll de rondalles i llegendes

Dissabte passat, 30 de maig, es va celebrar al pati de Can Saura el lliurament dels premis per als guanyadors i finalistes del Premi Francesc de Borja Moll de rondalles i llegendes. A l’acte hi van assistir els nostres alumnes  guanyadors i  finalistes en la Modalitat C (Batxillerat). Així doncs, els alumnes premiats d’aquesta modalitat han estat 4 alumnes de 1r de Batxillerat del nostre centre. La relació dels guanyadors i finalistes és la següent: 

1r premi: L’illa perduda  de Júlia Moll León

2n premi: En Jordi de Ferro  de  Marina Cursach Bosch

Finalistes:

Els murs invisibles: Pau Benejam Goñalons

Cala en Fel i Cala Carme: Ignasi Moll García

Finalment, i al mes d’octubre, en el marc de la Fira del Llibre en Català que es farà a Maó, es presentarà el llibret publicat amb totes les rondalles guanyadores del certamen.

 

Guanyadors del Primer Concurs de Formigó de Menorca

Estem d’enhorabona !!

El grup de 1r de Batxillerat de l’assignatura de Tecnologia i Enginyeria del IES M. Àngels Cardona ha guanyat el primer Concurs de Formigó de Menorca organitzat pel Col·legi Oficial d’Arquitectura Tècnica de Menorca (COATME). En aquesta primera edició hi han participat gairebé tots els centres educatius de l’illa. Aquest concurs neix com a resposta a l’actual manca de vocacions en l’arquitectura tècnica. Amb aquesta activitat, el Col·legi vol apropar la professió, l’execució d’obra i el rigor en el control de qualitat dels materials a les noves generacions, per tal de despertar l’interès dels joves cap a un sector que necessita incorporar nou talent tècnic.

El concurs consistia a elaborar la mescla de formigó més resistent possible a partir dels mateixos materials facilitats per l’organització: arena, grava i ciment. Després de 28 dies de curat, les provetes van ser sotmeses a proves de resistència a compressió a les instal·lacions de PIMELAB. El nostre equip va aconseguir una resistència a la compressió de 35,81 N/mm2, el què ens va dur a la primera posició davant els altres participants.

Read more »

Intercanvi “Parlem català” amb INS Dertosa

Ja s’ha duit a terme la segona part de l’intercanvi “Parlem català” amb l’INS Dertosa.

Els companys tortosins han fet cinc dies amb nosaltres i hem compartit moments de cultura, història, Camí de cavalls, gastronomia menorquina i una sortida amb barca per la Costa Nord.
Agraïm als departaments d’Educació física i d’Hoteleria la seva col·laboració amb algunes de les activitats realitzades.

Però el que en cal destacar per damunt de tot són les amistats i els vincles creats, que esperam perdurin en el temps.

 

 

Visita a Llatzaret

Aquest passat dilluns dia 11, l’alumnat de 1r de Gestió Administrativa i d’Administració i Finances va realitzar una visita cultural al Llatzaret. Aquesta activitat, emmarcada dins del programa Salut Jove, ens va permetre descobrir la fascinant història d’aquest espai emblemàtic i la seva importància en el control sanitari i comercial d’altres èpoques.

Una jornada fora de l’aula per connectar amb el nostre patrimoni!

Iglú Artístic

L’Iglú Artístic és una proposta artística setmanal. La proposta pot ser musical, literària, pictòrica, etc., protagonitzada per qualsevol que vulgui fer una actuació / proposta basada en l’art. Els sentiments i la sonoritat mostren el que l’artista posa en joc. L’art al seu màxim nivell. 

Cada opció de proposta serà variada, interpretacions musicals, literàries, artístiques, de professorat, alumnat, etc.

Cada dimecres, al primer pati es durà a terme la proposta artística.

Primera actuació: dimecres 13 de maig al primer pati amb una Proposta musical.

Clica damunt la imatge per saber més informació i llegir les instruccions i normes.

Inscriu-te en aquest Enllaç per assistir com a públic.  Recorda que les places són limitades !!

Per a properes setmanes trobaràs el formulari per apuntar-te a la columna de l’esquerra.

Acte presentació del Llibre XXXII Premis Talia

📚✨  Dimecres, dia 29, es va presentar la publicació dels XXXII Premis Talia, que recull les obres finalistes i guanyadores dels Premis Talia i Fotofilosofia del curs 2024-2025.

Es tracta d’un recull de textos guardonats als Premis Talia 2025, acompanyats d’il·lustracions, impulsat per la Comissió de Normalització Lingüística, amb la col·laboració de la professora mentora Assumpta Gorrias i el suport de l’AFAMAC.

👏 Enhorabona a tots els autors i autores protagonistes d’aquesta edició

Clica damunt les imatges per llegir totes les obres publicades.

Fomentar l’ús social del català

🌿 Idò, aquí vivim en català!

L’Ajuntament de Ciutadella ha presentat una campanya lingüística amb l’objectiu de fomentar l’ús social del català al municipi.

🎬 La iniciativa inclou un vídeo amb escenes de la vida quotidiana que convida la ciutadania a reflexionar sobre els seus hàbits lingüístics i a fer un pas endavant: parlar en català amb naturalitat, sense renunciar-hi.

En la gravació d’aquestes imatges hi han participat alumnat i professorat de l’IES Maria Àngels Cardona.

👉 “Rallam en català. El volem ben viu! Idò, aquí vivim en català!”