Acte de graduació de la Formació Professional 2025-2026

Divendres dia 5, va celebrar-se al centre l’acte de graduació de l’alumnat que enguany finalitza els seus estudis de Formació Professional. La cerimònia va reunir alumnat, famílies, professorat i personal del centre per compartir un moment molt especial de reconeixement a l’esforç, la dedicació i el compromís demostrats durant els anys de formació. 

En aquesta promoció s’han graduat alumnes dels cicles de Formació Professional Bàsica de Manteniment de Vehicles i de Cuina i Restauració; dels cicles formatius de grau mitjà de Gestió Administrativa, Serveis de Restauració, Cuina i Gastronomia i Electromecànica de Vehicles Automòbils; i dels cicles formatius de grau superior d’Administració i Finances i Direcció de Cuina. 

Lliurament d’orles, diplomes, abraçades, fotografies i molts somriures per acomiadar una etapa que segur que recordaran sempre. La imposició de les orles i el lliurament dels diplomes van simbolitzar la culminació d’una etapa important i l’inici de nous projectes personals i professionals. Una promoció més que deixa empremta al centre i que passa a formar part de la nostra història. Enhorabona a tots i totes per aquesta fita tan important!

Programa d’impuls de qualitat de FP 2025-2026

El departament de Transport i Manteniment de Vehicles de l’institut M. Àngels Cardona participa en els Projectes d’Innovació específics en digitalització aplicada dins d’el Programa D’impuls i Qualitat d’FP 2025 comptant amb una aplicació digital de diagnosi i aprenentatge i nou equipament específic.

Aquest curs s’ha començat a implementar l’aplicació Electude per la formació més digitalitzada del cicle formatiu d’automoció.

L’experiència de les pràctiques FEMPO: Agraïment a les empreses col·laboradores

Des del centre volem compartir amb tota la comunitat educativa un vídeo molt especial protagonitzat pel nostre alumnat de segon curs de Cicles Formatius. En aquest vídeo, els i les alumnes que el curs passat van iniciar el seu camí al món laboral expliquen de primera mà la seva experiència a les diverses empreses i administracions públiques on van realitzar les pràctiques FEMPO.

El model de pràctiques del nostre centre aposta per una immersió progressiva i sòlida, a primer curs l’alumnat realitza una primera estada de 150 hores i al segon curs es completa la formació amb 350 hores, amb un t total de 500 hores de formació en empresa o organisme equiparat que garanteixen una preparació d’alta qualitat.
Per celebrar l’èxit d’aquesta col·laboració, el centre va organitzar recentment un acte d’agraïment on es va convidar els representants de les empreses i administracions participants. Durant la jornada, es va projectar el vídeo testimonial dels alumnes i es va fer lliurament d’un certificat de reconeixement a cada entitat.

Volem expressar el nostre sincer agraïment a totes les empreses i, molt especialment, als tutors i tutores d’empresa. La seva paciència, dedicació i guiatge han convertit aquestes pràctiques en una experiència altament profitosa. “Sense la vostra implicació, aquest vincle vital entre les aules i el món laboral no seria possible. Gràcies per ajudar-nos a formar els professionals del futur.”

No us perdeu el vídeo amb els testimonis!

Visita als alumnes d’Erasmus a Alemanya

Visita a centre alemany de Formació Professional: els nostres dos alumnes de Manteniment de Vehicles Electromecànics que desenvolupen part de les seves pràctiques FEMPO a dos tallers mecànics de Neustadt in Holstein, en Pere i en Raúl, han fet una visita al nostre centre associat “Berüfliche Schule des Kreises Ostholstein in Eutin” on han pogut intercanviar estones amb l’alumnat del cicle formatiu de Grau Mitjà en Electrònica especialistes en energia i tecnologia de construccions. 

Una altra experiència positiva. 

Tot suma, seguim!

Pràctiques a empreses en el marc del programa Erasmus+

Diumenge, 6 alumnes de segon de Grau Mitjà varen partir cap a les destinacions sol·licitades per començar les seves pràctiques a empresa el dilluns. Na Salut i na Gisela (de Cuina i Gastronomia), i també na Núria (de Serveis en restauració), varen partir acompanyades del seu professor Santi Pons que serà amb elles durant els seus primers dies a Marina di Massa (Itàlia). En Pere i en Raúl (d’Electromecànica de Vehicles) varen partir cap a Neustadt in Holstein (Alemany) amb en Martí Gual, que també anirà a presentar-los als tallers mecànics respectius. N’Anthony, també d’Electromecànica de vehicles, se n’ha anat amb el seu tutor, Jordi Vivó, cap a Dordrecht (Països Baixos). Comença l’aventura!

IDEÀRIUM: idees que transformen

Dimarts dia 17 de febrer, el nostre centre va acollir la fira d’emprenedoria IDEÀRIUM, dins el projecte “Emprèn i transforma: Innovació i futur des de l’FP”, compartit amb l’IES Josep Maria Quadrado. 

Durant tot el matí, una vintena d’estands van mostrar els projectes desenvolupats per l’alumnat de Cicles Formatius de Formació Professional. Els equips van presentar les seves idees de negoci davant companys, professorat i alumnat visitant d’ESO, que també va poder votar les propostes que considerava més sostenibles, amb més impacte social o mereixedores d’una inversió de 1.000 €. 

La jornada va ser un èxit de participació, amb més de 400 assistents, i va convertir-se en un espai d’intercanvi molt enriquidor entre l’alumnat d’ambdós centres. Una experiència que, sens dubte, mereix continuïtat

Beca Erasmus+

Dilluns dia 16 de febrer va tenir lloc una reunió de tot l’alumnat i professorat que ha obtingut una beca Erasmus+ per realitzar part o la totalitat de les seves pràctiques FEMPO, d’aprenentatge per observació o d’acompanyament d’alumnat. Resoldre dubtes i exposar les properes passes a seguir abans de marxar al mes de març van ser a l’ordre del dia. De ben segur que tot seran experiències positives i plenes d’aprenentatges. Seguim!

Projecte FPGrau Mitjà Automoció

El grup de TMV11A va realitzar un projecte de recuperació d’un vehicle de més de 30 anys . Les tasques es varen dur a terme entre els mesos de Febrer- Maig assolint els resultats d’aprenentatge dels mòduls formatius d’amovibles i Preparació de superfícies.

Una tasca enriquidora on la metodologia en projectes que engloba la tasca cooperativa, reflexió, necessitat de voler saber i conèixer, innovació, autocrítica, gestió de recursos… etc. Ha fet disfrutar la grup i docents  de la formació.

Enhorabona al·lots!

Cloenda Balear Skills 2025

Finalment, tot i haver fet una molt bona competició, el norstre alumne Efrem Farfán, de la família de Transport i Manteniment de Vehicles, es va quedar a les portes de pujar al pòdium. 

Amb una molt meritòria 4ª posició, volem donar la enhorabona als guanyadors de la competició i ens en anem amb el cap ben alt i amb la satisfacció d’haver donat el màxim que podiem haver donat. 

Moltes gràcies a la organització i fins la propera ocasió

Participació Balear Skills d’Automació

Aquests dies el nostre alumne Efrém Farfán de primer del cicle de Grau Mitjà de transport i manteniment de vehicles, va participar a la prova de “Tecnología del automovil” dels Balear Skills 2025 que s’han dut a terme a l’Institut Pau Casesnoves a Inca (@automocio_paucasesnovescifp) 

Tant l’alumne com el seu tutor acompanyant van gaudir d’una enriquidora i grata experiència i volen donar les gràcies a tota la organització, especialment a (@biel_morro_a) coordinador de les proves i ex company d’aquest centre que en tot moment els va fer sentir com a casa.