Visita de na Núria Salán

Dimarts passat, Núria Salán, química catalan, doctora en ciència dels materials i enginyeria metal·lúrgica, professora de la UPC i presidenta de la Societat Catalana de Tecnologia, va oferir una xerrada molt enriquidora als alumnes de 3r d’ESO. Durant la seva intervenció, Salán va compartir la seva valuosa experiència en el món científic i va posar l’accent en la importància de la innovació. Un dels aspectes més destacats de la seva xerrada va ser la seva reflexió sobre les científiques i inventores rellevants que, malgrat les seves grans aportacions, han estat massa sovint oblidades per la societat. La conferència va ser molt amena i captivadora, amb la qual va aconseguir enganxar els estudiants gràcies als seus coneixements profunds i a les seves reflexions sobre la ciència i la tecnologia.

Receptari The Funny Food Projecte 2024 aecc

Durant el curs 2023-2024, l’alumnat  de tercer d’ESO que cursava Biologia va col·laborar en un projecte conjunt amb l’Associació Espanyola contra el Càncer (aecc). En aquest curs s’havia de proposar i elaborar un receptari de sopars saludables, multiculturals i sostenibles. 

Us presentem el receptari corresponent a aquest curs en el que l’alumnat us aporta diferents opcions de sopars per compartir amb els amics. 

CLICA DAMUNT LES IMATGES PER ACCEDIR A TOT EL DOCUMENT AMB ELS ENLLAÇOS ALS VIDEOS

Compromesos amb la contaminació marina

La Comissió de Medi Ambient del nostre centre mostra el seu compromís amb la preocupant contaminació per microplàstics que pateixen les nostres apreciades costes, i manifesta la important necessitat de conscienciar al nostre alumnat. Amb aquest objectiu aquest curs la comissió està col·laborant amb les assignatures de Cooperació i serveis a la comunitat de 3r d’ESO i Biologia, geologia i ciències ambientals de 1r de batxillerat, per ajudar a desenvolupar diversos projectes de mostreig de microplàstics en platges de Ciutadella. Ajudant a dissenyar un mètode de mostreig estandarditzat i també ha construït 12 tamisos, que queden a partir d’ara a disposició del centre per futurs projectes de mostreig de microplàstics. Destacar també que els alumnes de 1r de batxillerat estan alhora col·laborant en un projecte intercentres amb l’IES Playa de Arinaga de l’illa de Gran Canaria també relacionat amb els microplàstics.  Aprofitem l’ocasió per agrair el suport i assessorament d’en Carlos Salord fundador de PER LA MAR VIVA.

Visita de professores de l’Erea Ignace Pleyel de Lille

Aquesta setmana ens visiten tres professores del’EREA IGNACE PLEYEL, de Lille, França, per organizar una mobilitat d’estudiants per a aquest curs. El centre es dedica a la formació d’alumnat amb necessitats educatives especials i, al juny, 9 d’ells passaran dues setmanes al nostre centre amb la finalitat d’aprendre i de fomentar la inclusió. Serà, sens dubte, una experiència molt enriquidora.