3r Diver

Àmbits

Matèries

Es coneixerà com va sorgir la Bíblia: l’Antic Testament i el Nou Testament. Es coneixerà Jesús i la cultura, la societat, els grups socials i religiosos de Palestina en el seu temps. Es veurà la incidència de la Bíblia, el seu missatge en el món d’avui: Què fer per ser feliços? Què és l’amor, l’amistat? Què entenem quan diem Déu?

Durant mig curs aprofitarem l’Activitat Educativa per desenvolupar el Programa d’Escacs a l’Escola al qual estem adherits. 

L’objectiu és utilitzar el joc dels escacs per treballar els aspectes pedagògics següents: concentració, memòria, creativitat, planificació, empatia, resolució de problemes, respecte, raonament lògic, presa de decisions, acceptació dels errors propis, honestedat, orientació espacial i càlcul mental.

Per assolir aquests objectius relacionarem escacs i matemàtiques, aprendrem a jugar a la cega, treballarem l’apertura, mig joc i finals, resoldrem reptes i organitzarem un torneig de classe.

 

La matèria afavoreix l’experimentació amb les principals tècniques artístiques i el desenvolupament de la capacitat expressiva i de la creativitat, pensament crític i creació audiovisual.

 

Abordarem continguts musicals com història de la música, les músiques del món i la iniciació a la composició. Al mateix temps practicarem amb instruments repertoris de pop, rock i d’actualitat. També ens inicarem amb el piano, la guitarra i l’ukelele.

Optatives. Tria una assignatura entre...

Què aprendrem a Recursos Digitals II?
  • Edició avançada de documents, fulls de càlcul, presentacions.
  • Edició i creació de continguts multimèdia: Edició anvançada d’imatges, creació de videotutorials, edició 2D i 3D.
  • Comunicació i difusió d’iddes: Publicació de contingut a través de la web (xarxes socials, blogs, edició avançada de pàgines web…)
  • Introducció a la programació codificada i a la intel·ligència artificial.
 

La cooperació i serveis a la comunitat és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo. Està destinada a alumnes amb esperit crític i amb actitud de compromís envers la societat i l’entorn.

Què és l’èsser humà? Qui som jo? Què és la filosofia? Perquè vivim en societat? Ens aproparem a les grans preguntes humanes a partir de les inquietuds i preguntes filosòfiques que l’alumnat es planteja. Així, aprofundirem també amb la capacitat de transformació individual i social que té el pensament filosòfic. Per fer-ho, utilitzarem diferents canals: lectures, debats, treball en equip, podcast, fets d’actualitat i  produccions audiovisuals.

Commuta el contingut

Saps jugar a Duplum Molendinum? Conèixes el teu Taló d’Aquil·les? Quina és la teva Quimera? Vols descobrir el Quid de la qüestió? Has espipellat mai pa amb moretum? Tot va començar a grècia i Roma… A cultura clàssica II aprofundirem en l’estudi d’allò que Grecs i Romans ens han deixat com a herència, le llegendes, els jocs, el teatre, el lèxic, la raó…