L’equip directiu constitueix l’òrgan de govern de l’institut i està format pel director/a, un cap d’estudis, un secretari/a i tres caps d’estudis adjunts. Aquests membres han d’exercir les respectives funcions i competències, i han d’actuar de forma coordinada.
composició de l'equip directiu
Membres de l'equip directiu
Maria Josep Rebassa
i
Giménez
directora
- direccio@iesmacardona.cat
Representant del centre i de l’Administració educativa. Exerceix la direcció pedagògica i és el cap del personal adscrit al centre.
Helena Sintes
cap d'estudis
2n i 3r ESO
- cap_estudis@iesmacardona.cat
Direcció del personal docent. Elabora els horaris de l’alumnat i del professorat. Elabora la distribució de grups, aules i altres espais docents. Coordina i controla tot el que es fa a 2n i 3r ESO
Sara Monserrat
Bagur
Secretaria
- secretaria@iesmacardona.cat
Ordena el règim administratiu de l’institut, elabora l’avantprojecte de pressupost, porta la comptabilitat del centre i s’encarrega del manteniment del material de l’institut
Núria Mercadal
Seguí
Cap d'estudis adjunt
batxillerat
- cap_estudis@iesmacardona.cat
Coordina i controla tot el que es fa ens els dos cursos de Batxillrat. Assisteix a reunions de tutors, controla assistència dels alumnes i vetlla per la convivència.
Maria A.Jofre
Guasch
cap d'estudis adjunt
1r i 4t eso
- cap_estudis@iesmacardona.cat
Coordina i controla tot el que es fa a 1r i 4t d’ESO. Assisteix a reunions de tutors, controla assistència dels alumnes i vetlla per la convivència.
Jordi Vivó
Bosch
cap d'estudis adjunt
fp
- cap_estudis_fp@iesmacardona.cat
Organitza el funcionament de la formació professional, coordina els caps de família professional i coordina les FCT.
Funcions de l'equip directiu
Les funcions i competències de l’equip directiu i de cadascun dels seus membres es poden trobar al Decret 120/2002, de 27 de setembre, pel qual s’aprova el reglament orgànic dels instituts d’educació secundària.
- Organitzar el centre i vetllar-ne pel bon funcionament.
- Estudiar, i presentar al claustre i al consell escolar, propostes per fomentar i possibilitar la participació coordinada de tota la comunitat educativa en la vida del centre.
- Proposar procediments d’avaluació de les diferents activitats i projectes del centre, i col·laborar en les avaluacions externes del seu funcionament.
- Organitzar i gestionar actuacions de caràcter preventiu que afavoreixin les relacions entre els diferents col·lectius que integren la comunitat educativa i que millorin la convivència al centre.
- Garantir l’adopció de mesures necessàries per a l’execució coordinada de les decisions del consell escolar i del claustre en l’àmbit de les respectives competències.
- Establir els criteris per a l’elaboració del projecte del pressupost.
- Elaborar la proposta del projecte educatiu de centre, que inclou el reglament d’organització i funcionament, el projecte lingüístic de centre, i altres projectes que en el seu moment determini la Conselleria d’Educació i Cultura, com també elaborar la programació general anual i la memòria de final de curs, i vetllar-ne per la correcta aplicació.
- Impulsar els plans de seguretat i emergència del centre, responsabilitzarse de l’execució periòdica dels simulacres d’evacuació i avaluar-ne les incidències.
- Qualsevol altra que li sigui encomanada per disposició de la Conselleria d’Educació i Cultura.
- Dirigir i coordinar totes les activitats de l’institut cap a la consecució del projecte educatiu, d’acord amb les disposicions vigents, i sense perjudici de les competències atribuïdes al consell escolar de l’institut i al claustre de professors.
- Exercir la representació de l’institut i representar oficialment l’Administració educativa a l’institut, sense perjudici de les atribucions de les altres autoritats educatives.
- Complir i fer complir les lleis i altres disposicions vigents, i vetllar-ne per la correcta aplicació al centre.
- Exercir la direcció de tot el personal adscrit a l’institut, controlar-ne l’assistència al treball, i vetllar pel compliment de les normes d’organització i funcionament que afectin el personal docent i no docent adscrit a l’institut.
- Convocar i presidir els actes acadèmics i les reunions de tots els òrgans col·legiats de l’institut, com també de la comissió de coordinació pedagògica, i executar els acords dels òrgans col·legiats en l’àmbit de la seva competència.
- Administrar els ingressos, autoritzar les despeses d’acord amb el pressupost de l’institut i ordenar-ne els pagaments, com també procedir a les adquisicions de mobiliari i equipament, en el marc de les competències que la normativa vigent atribueix als centres i retre’n comptes davant de les autoritats corresponents.
- Visar les certificacions i els documents oficials del centre.
- Designar els òrgans unipersonals de govern, els caps de departament, tutors i coordinadors, com també cessar-los, d’acord amb el procediment establert en aquest reglament.
- Fomentar i coordinar la participació dels diferents sectors de la comunitat escolar i procurar els mitjans precisos per a la correcta execució de les seves respectives competències.
- Elaborar, juntament amb la resta de l’equip directiu, la proposta del projecte educatiu de centre, que inclou el reglament d’organització i funcionament, el projecte lingüístic, i altres projectes que en el seu moment determini la Conselleria d’Educació i Cultura, la de la programació general anual, d’acord amb les directrius i propostes del consell escolar i amb les propostes formulades pel claustre i per les associacions d’alumnes, i de pares i mares d’alumnes, com també vetllar-ne per la correcta aplicació i, a final de curs, elevar a la Conselleria d’Educació i Cultura la memòria anual sobre les activitats i la situació general de l’institut.
- Fer efectiva la coordinació amb els centres educatius de la zona i amb altres serveis socioeducatius, com també amb les empreses i altres institucions de l’entorn.
- Proporcionar la informació que li sigui requerida per les autoritats educatives competents i col·laborar amb la inspecció educativa en la valoració de la funció pública docent.
- Facilitar informació sobre la vida de l’institut als diferents sectors de la comunitat escolar.
- Promoure relacions amb les empreses o entitats que col·laboren en la formació de l’alumnat i en la seva inserció professional i, subscriure convenis de col·laboració entre l’institut i les esmentades entitats que garanteixin que tot l’alumnat matriculat en els ensenyaments que ho permetin pugui fer pràctiques formatives o articular les accions necessàries per assolir-ho. A més, ha d’informar el consell escolar dels aspectes més importants de la formació concertada desenvolupada a l’institut.
- Supervisar els assumptes relacionats amb la gestió del bar o cafeteria, del transport escolar i de tots els altres serveis que ofereixi el centre, en els termes previstos en la normativa vigent i en les instruccions del seu desenvolupament, amb facultat de dictar directrius per corregir situacions de funcionament anormal del servei.
- Afavorir la convivència en el centre i vetllar per l’aplicació del procediment per imposar les correccions que corresponguin, d’acord amb les disposicions vigents, el que disposa el reglament d’organització i funcionament, i en compliment dels criteris fixats pel consell escolar.
- Assignar l’horari al professorat, elaborat prèviament per la prefectura d’estudis, d’acord amb els criteris pedagògics establerts pel claustre i la normativa vigent.
- Dins el marc de la normativa vigent, adoptar resolucions sobre l’ús de les instal·lacions del centre.
- Atorgar al personal del centre permisos i llicències, en els termes establerts a l’efecte per la Conselleria d’Educació i Cultura.
- Afavorir l’avaluació de tots els projectes i activitats del centre, i col·laborar amb l’Administració educativa en les avaluacions externes que periòdicament es duguin a terme.
- Garantir el dret de reunió del professorat, de l’alumnat, dels pares, les mares o els tutors legals dels alumnes, i del personal d’administració i serveis.
- Acordar, per pròpia iniciativa o a proposta del consell escolar, la incoació d’expedients sancionadors a l’alumnat, dins el marc de la normativa que regula els drets i deures de l’alumnat.
- Altres funcions que, per disposicions de la Conselleria d’Educació i Cultura, siguin atribuïdes als directors de centre
Article 37.
- Exercir, per delegació del director i sota la seva autoritat, la direcció del personal docent en tot allò relatiu al règim acadèmic.
- Substituir el director en cas d’absència o malaltia.
- Participar en l’elaboració i la revisió del projecte educatiu, que inclou el reglament d’organització i funcionament, el projecte lingüístic, i altres projectes que en el seu moment determini la Conselleria d’Educació i Cultura, com també del projecte curricular i de la programació general anual del centre, i vetllar-ne pel compliment.
- Coordinar les activitats de caràcter acadèmic, d’orientació i complementàries de professorat i alumnat relatives al projecte educatiu, projectes curriculars d’etapa i programació general anual, i vetllar-ne per l’execució.
- Elaborar, en col·laboració amb la resta de l’equip directiu del centre, els horaris acadèmics de l’alumnat i del professorat, d’acord amb els criteris aprovats pel claustre i amb l’horari general inclòs en la programació general anual, com també sotmetre’ls a l’aprovació provisional del director, i vetllar-ne pel compliment estricte.
- Elaborar la distribució dels grups, de les aules i altres espais docents segons la naturalesa de l’activitat acadèmica, oït el claustre.
- Coordinar les activitats dels caps de departament i, si escau, les tasques dels caps d’estudis adjunts.
- Dirigir i coordinar l’acció dels tutors amb les aportacions del departament d’orientació, conforme al pla d’orientació acadèmica i professional i al pla d’acció tutorial.
- Recollir, en la programació general anual, el pla de formació del professorat del centre, elaborat per la comissió de coordinació pedagògica a partir de la proposta formulada pel claustre, i organitzar, amb la col·laboració del representant del professors en el centre de professorat, les activitats del centre de manera que es possibiliti l’execució del pla de formació del professorat.
- Coordinar l’activitat docent del centre, amb especial atenció als processos d’avaluació, adaptació curricular, diversificació curricular i activitats de recuperació, reforç i ampliació o altres programes d’intervenció socioeducativa proposats per l’Administració.
- Coordinar la realització de les reunions d’avaluació i presidir, per delegació del director, les sessions d’avaluació de final de cicle o etapa.
- Establir la coordinació entre les diferents etapes educatives.
- Organitzar l’atenció i la cura de l’alumnat en els períodes d’esplai i en altres activitats no lectives. n) Coordinar i impulsar la participació de l’alumnat al centre, i facilitar-ne i orientar-ne l’organització.
- Establir els mecanismes per corregir absències imprevistes del professorat, atenció a l’alumnat o qualsevol eventualitat en el normal funcionament del centre.
- Establir els mecanismes de coordinació amb els diferents centres educatius de la zona.
- Qualsevol altra funció que li pugui ser encomanada pel director dins l’àmbit de la seva competència.
Article 38.
- Ordenar el règim administratiu de l’institut, de conformitat amb les directrius del director.
- Actuar com a secretari dels òrgans de govern col·legiats de l’institut, estendre acta de les sessions i donar fe dels acords amb el vistiplau del director.
- Substituir el director en cas d’absència o malaltia del director i del cap d’estudis.
- Custodiar els llibres i arxius de l’institut.
- Expedir les certificacions que sol·licitin les autoritats i les persones interessades.
- Realitzar l’inventari general de l’institut i mantenir-lo actualitzat.
- Custodiar i disposar la utilització dels mitjans audiovisuals i informàtics, del material didàctic i del mobiliari o qualsevol material inventariable.
- Exercir, per delegació del director i sota la seva autoritat, la direcció del personal d’administració i serveis adscrit a l’institut.
- Elaborar l’avantprojecte de pressupost de l’institut d’acord amb les directrius del consell escolar i oïda la comissió econòmica, si existeix.
- Ordenar el règim econòmic de l’institut de conformitat amb les instruccions del director, portar la comptabilitat i retre’n comptes davant el consell escolar i les autoritats competents.
- Vetllar pel compliment adequat de la gestió administrativa del procés de preinscripció i matriculació de l’alumnat, i garantir-ne l’adequació a les disposicions vigents.
- Vetllar pel manteniment material de l’institut en tots els seus aspectes, d’acord amb les indicacions del director.
- Participar en l’elaboració i la revisió del projecte educatiu, que inclou el reglament d’organització i funcionament, el projecte lingüístic de centre, i altres projectes que en el seu moment determini la Conselleria d’Educació i Cultura, com també de la programació general anual, juntament amb la resta de l’equip directiu.
- Tenir cura que els expedients acadèmics dels alumnes estiguin complets i diligenciats d’acord amb la normativa vigent.
- Donar a conèixer i difondre a tota la comunitat educativa la informació sobre normativa, disposicions legals i assumptes d’interès general o professional que arribin al centre.
- Qualsevol altra funció que li encomani el director dins del seu àmbit de competència