Dia internacional contra l’homofòbia en l’esport

19/03/2021

Avui divendres dia 19 de febrer és el Dia internacional contra l’homofòbia en l’esport. Els alumnes de segon d’ESO del nostre centre han fet la seva aportació a la commemoració a través d’aquestes imatges-cartells de sensibilització.

Clica damunt llegeix més per veure molts més cartells.

L’ONU va triar aquesta data coincidint amb el dia què va néixer Justin Fashanu, primer futbolista en actiu que va fer pública la seva homosexualitat. Britànic, d’origen nigerià, Justin va cursar la majoria de la seva carrera esportiva en el futbol anglès i va arribar a jugar en més de cinc equips. En record a la memòria d’aquest jugador i amb l’objectiu de destacar la seva lluita i coratge, va sorgir aquesta iniciativa, per tal d’impulsar la data del 19 de febrer com a Dia internacional contra l’homofòbia en l’esport.

L’objectiu d’aquesta jornada és garantir els drets de totes les persones a gaudir d’una pràctica esportiva lliure de qualsevol tipus de discriminació per raó d’orientació sexual, identitat o expressió de gènere.

A Menorca i a les Illes Balears disposam d’una llei (la Llei 8/2016, de 30 de maig) per a garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals, i treballar per eradicar la LGTBIfòbia de l’esport, de l’escola i de la societat en general. En l’esmentada Llei s’estableix que les administracions públiques de les Illes Balears vetllaran perquè en l’àmbit de l’esport i en l’àmbit educatiu es fomenti la sensibilització contra qualsevol tipus de discriminació per raó d’orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere.