Dia Internacional de la Dona i la Filleta en la Ciència

11/02/2021

Avui és el Dia Internacional de la Dona i la Filleta en la Ciència i ens hem unit a la campanya de l’Associació de Dones Investigadores i Tecnòlogues que pretén denunciar les conseqüències de l’Efecte Matilda.

L’Efecte Matilda és el nom que rep una discriminació que han patit moltes científiques i que fou denunciada per primer cop per Matilda Joslyn Gage. Al llarg de la història, a moltes dones investigadores se’ls van negar les seves aportacions, i l’autoria dels seus descobriments va ser donada als seus companys d’investigació o als seus marits.

La manca de referents femenins en l’ensenyament i en la tradició impacta directament en el nostre alumnat: estudis recents en els quals s’estudia el comportament de filletes i fillets s’ha vist que, a causa dels estereotips de gènere, les filletes es consideren elles mateixes “menys brillants” que els seus companys. Això té un impacte negatiu en les aspiracions professionals de les filletes i que s’acaba traduint en una menor presència en carreres científiques i tècniques.

És per tot això que en el nostre centre posem en valor la tasca de les científiques que ens han precedit, denunciem la seva discriminació i animem a les nostres alumnes a seguir i perseverar en les vocacions científiques!

#NomoreMatildas.