Enginyeres i enginyers de futur! #11 de febrer Dia de la dona i la nena a la ciència

9/02/2021

Sóc na Maria Sucarrats, enginyera i professora de Tecnologia de l’IES M. Àngels Cardona.

Des de 1999 imparteixo les  assignatures de Tecnologia Industrial a batxillerat, i en aquells anys i en molts dels següents majoritàriament han estat al·lots els que cursaven aquestes assignatures, només trobàvem al voltant d’1, 2 o 3 al·lotes en grups 20-25 alumnes de Tecnologia Industrial. Això volia dir que poques al·lotes es plantejaven perfils d’Enginyeria o Arquitectura.

Però això està canviant!!

Els darrers anys s’està veient una tendència de canvi, el curs 18-19 ja teníem un 25 % d’al·lotes cursant Tecnologia Industrial, el curs passat vam arribar a un  33%, i enguany en el curs 20-21 hem arribat al curs “perfecte” on tenim el 50% d’al.lotes i 50% d’al.lots a 1r de batxillerat tecnològic.

Aquí us presento aquest gran equip, 18 alumnes a 1r de batxillerat de Tecnologia Industrial, amb 9 al·lotes i 9 al·lots, i 18 alumnes a 2n de batxillerat de Tecnologia Industrial on 6 són al.lotes.

Tot el grup i jo mateixa, ens hem volgut fotografiar davant l’aula de Tecnologia que duu el nom d’una de les nostres referents, na Núria Salan, química, enginyera metal·lúrgica, tecnòloga de prestigi, professora de la UPC i lluitadora incansable del paper de la dona a la ciència i la tecnologia.

Na Núria aviat ens tornarà a visitar i ens tornarà a encomanar la seva vitalitat i la seva idea principal: un món treballant en equip, dones i homes, és un món més fort, millor per tots i que aquesta cooperació entre gèneres ens farà arribar més enfora.

Grups de 1r de batxillerat

Grups de 2n de batxillerat